A KFTkreátor leegyszerűsíti ügyfelei számára a német cégalapítás ügymenetét, mi átvállaljuk a bürokratikus ügyintézést teljes egészében:
Ügyfeleinkkel telefonos, vagy e-mailes egyeztetést követően lerögzítjük a közjegyzői időpontot egy mindkettőnk számára megfelelő dátumra. Közjegyzői időpontot csakis egy 500€-s előleg megfizetése mellett tudunk biztosítani. A megrendelők elküldik részünkre a cégalapításhoz/cégvásárláshoz szükséges adatokat, amiket mi feldolgozunk a találkozás időpontjára. A kiválasztott napon a cég tulajdonosa(i) megjelenek berlini irodánkban 10-11 óra magasságában, ahol egy rövid adategyeztetés és az aznapi menetrend átbeszélése után elindulunk a közjegyzői irodába, ahol a kliens aláírja az előkészített dokumentumokat. Ez a procedúra kb 2 órát vesz igénybe. Amint ezzel végeztünk, ügyfeleink távozhatnak, mi pedig a kapott meghatalmazásokkal benyújtjuk a cégbejegyzési kérvényt a kereskedelmi és iparkamarához. Maga a cégbejegyzés kb 2 hetet vesz igénybe, s ezt követően tudjuk beadni a helyi NAV-hoz az adószám kérvényezési okmányokat. Maga az adószám kiosztása hónapokat vesz igénybe új cég alapítása esetén. Ha ennyit nem tudnak várni ügyfeleink, akkor vegyék igénybe eladó német cégek szolgáltatásunkat. Ha pedig megtörtént a cégbejegyzés, ügyfeleink ismét visszafáradnak Berlinbe, és mi bekísérjük őket egy helyi bankba a számlanyitás végett.
Ajánljuk német cégalapítás tervező ügyfeleink figyelmébe az UG vagy GmbH alapítás című cikkünket!
Tekintse meg azon országok listáját, ahol cégünk az ön segítségére tud lenni a cégalapításban/cégvásárlásban:
Hívjon Most! ElérhetőségSokszor felvetődik, hogy nem volna-e lehetséges a közjegyzői meghatalmazással történő cégalapítás kivitelezése oly módon, hogy a magyar ügyfél egy magyarországi közjegyző előtt ír részünkre egy meghatalmazást, amelyben megbíz minket a cégügyintézéssel, s a további, hitelesítést igénylő dokumentumokat is magyar nyelven írná alá egy magyarországi közjegyzőnél. Elméletben volna erre lehetőség, azonban irodánk nem vállal ilyennemű cégalapítást Németországban, ugyanis nem egy visszaélés történt már hasonló esetekben. Éppen ezért az ügyfeleknek ki kell utazniuk hozzánk Németországba a németországi cégalapítás lebonyolítása, elindítása végett egy alkalommal, hogy egy németországi közjegyző előtt, munkatársunk jelenlétében írja alá a szükséges dokumentumokat.
Az ügyfél felveszi magyarul is beszélő kollégánkkal a kapcsolatot,
és leegyeztetik a társaságalapítás részleteit, megbeszélik, milyen
cégformára volna szüksége a megrendelőnek, ezt követően elküldi a
szükséges adatokat, hogy előkészíthessük a szükséges dokumentációt, majd
az előre egyeztetett időpontban a megrendeő megjelenik németországi
irodánkban, ahol még az aláírás előtt röviden átbeszéljük a legfontosabb
részleteket, még egyszer leellenőrizzük az adatokat. Ha minden rendben
találtatott, akkor elkísérjük ügyfelünket a közjegyzőhöz, ahol aláírja
az alapításhoz szükséges okmányokat, s a közjegyző hitelesíti azokat.
Mindezeket követően a bankban kell elhelyezni a törzstőkét, amely
vállalkozásformától függően változó. GmbH alapítás eseténa törzstőke
25.000 euró, UG alapítás esetén pedig a minimális Kapital 1 euró, de
véleményünk szerint nem érdemes egy euróval céget alapítani, hanem
legalább 2-300 euróval érdemes kezdeni.
A cég tőkéje a cégvagyont
képezi, s ez alapítás után kivehető a bankból, és felhasználható a cég
céljainak elérése, a működési költségek finanszírozása céljából.
Többnyire az általunk javasolt bank megnyitja a cég
folyószámláját, ritkán viszont visszautasíthatja a bankintézet az ügyfél
számlanyitási kérelmét, éppen ezért több bankintézettel is jó
kapcsolatot ápolunk, mert ha egyik-másik bank visszautasítja a
számlanyitási kérelmet, akkor kénytelenek vagyunk egy másik
pénzintézethez elfáradni a számla megnyitása és a törzstőke befizetése
miatt.
Erre a procedúrára legkevesebb 4 órát kell szánniuk a céget alapítóknak,
tehát érdemes még a délelőtt folyamán megérkezni irodánkba, hogy még
zárás előtt végezzünk az aláírásokkal és a számlanyitással. Ha sikeresen
megnyitottuk a cég törzstőke számláját, akkor ügyfeleinkkel végeztünk,
utazhatnak vissza Magyarországra, vagy felkereshetik német üzleti
partnereiket, akikkel üzleti partnerségre kívánnak lépni.
A cégbejegyzés Németországban nem olyan gyors, mint Magyarországon, a megrendelőknek a cégbejegyzésre legalább két hetet kell várniuk, ám az sem ritka, hogy ennél tovább tart, amíg a cégbíróság kiadja a Bejegyző Végzést, ami igazolja a gazdasági társaság felállását, s ebben már megjelenik a cégjegyzékszám is. Ez a folyamat tulajdonképpen még nem is számít egy hosszú, idegtépő procedúrának, hiszen 1-3 hét alatt feláll a cég, s ezalatt is már előtársaságként lehet szerződéseket kötni.
A németországi cégalapítási folyamat legnehezebb része az Adószám
kiosztása. Esetenként változó időtartammal kell számolniuk a
klienseknek, ami azt jelenti, hogy ha szerencsések, akkor akár már a
cégbejegyzés után két héttel megkapják az adóhivataltól a DE előtagú
számot, amely feljogosítja a vállalkozást a más uniós államokkal való
kereskedelemre az Áruforgalmi Adó megfizetése nélkül, de olyan esettel
is volt már dolgunk, ahol az APEH nem kevesebb, mint fél évet váratott a
Közösségi Adószámra. Ezen folyamat meggyorsítására nincs lehetőség, nem
létezik egy külön tarifa megfizetése sem, amivel meggyorsítható az
Adószám kiosztása, ez teljes egészében a helyi Finanzamt határkörébe
tartozik. S ha késik az adószám, akkor nem érdemes agresszív
módszerekkel, tolakodó módon sem zaklatni az Adóhatóságot, mert akár
rossz néven is vehetik ezt az akciót, és megtörténhet, hogy szándékosan
húzzák az időt. Természetesen irodánk munkatársai heti rendszerességgel
finoman érdeklődnek a Finanzamtnál az esedékes Közösségi Adószámok
felől, ám ezt mindig tisztelettudó módon tesszük, nehogy megnehezítsük a
folyamatot.
Fontos még megemlíteni, hogy a német Finanzamt újabban nem kedveli az
úgynevezett virtuális székhelyeket, azaz az olyan regisztrált címeket,
ahova több tucat, netán több száz cég van bejegyezve. Az adóhivatal
elvárása egy tényleges iroda megléte, amely alkalmas az adminisztratív
tevékenység folytatására. Cégünk ilyen székhelyet is tud biztosítani az
alakuló vállalkozások számára, amely kielégíti az adóhivatali
elvárásokat. Ezen irodák habár kicsik, de ezekhez kulcsot is kap a
bérlő, és használhatja azt ténylegesen. S egy irodára csakis egyetlen
egy vállalkozást jegyeztetünk be, ami megfelel az adóhivatal által
támasztott igényeknek a székhely tekintetében.
Alakuló cégéhez ezért javasoljuk egy ilyen
reális iroda kibérelését, amely alig kerül többe a virtuális irodánál,
egy kisebb iroda bérleti díja már megvan havi 150 Euróból, míg a
virtuális székhely is 100 euróba kerül, s a virtuális címmel nem
garantált, hogy a vállalkozás megkapja az adószámot.
Mindezen tényezőket fontosnak tartjuk
megosztani ügyfeleinkkel, hogy a megrendeéől ezen ismeretek fényében
eldönthessék, hogy az alapítást választják, vagy inkább egy létező céget
vásárolnának fel.
Image from Freepik
created with
Website Builder Software .